Τρίτη, 18 Σεπτέμβριος 2018 22:34

Σύκο, γευστικό και με πολλά διατροφικά οφέλη για την υγεία μας

Τα σύκα μπορούμε να τα καταναλώσουμε φρέσκα και αποξηραμένα. Τα οφέλη τους για την υγεία μας είνα πάρα πολλά.

 

 

Βελτιώνουν την πέψη: Eίναι πλούσια σε φυτικές ίνες,. 3 κομμάτια από αποξηραμένα σύκα περιέχουν 5 γραμμάρια φυτικών ινών, το οποίο αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των ημερήσιων αναγκών μας. Είναι ένα φυσικό καθαρτικό για την πρόληψη της δυσκοιλιότητας και άλλα πεπτικά προβλήματα όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (IBS).

 

Βοηθούν στην απώλεια βάρους: Εκτός από το να είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, τα ξερά σύκα είναι χαμηλά σε θερμίδες. Ένα κομμάτι του αποξηραμένου σύκου σας δίνει μόλις 47 θερμίδες. Και, μπορείτε να αποκτήσετε μόνο 0,2 γραμμάρια συνολικού λίπους ανά αποξηραμένου σύκου. Έτσι, τα αποξηραμένα σύκα αποτελούν ένα ιδανικό σνακ για τους ανθρώπους που θέλουν να χάσουν βάρος.

 

Εμποδίζει την υπέρταση: Όταν τρώτε περισσότερο αλάτι, το επίπεδο του νατρίου στο σώμα σας αυξάνεται. Αυτό διαταράσσει την ισορροπία νατρίου-καλίου του σώματος και με τη σειρά του οδηγεί σε υπέρταση. To σύκο αποτελεί ιδανικό φρούτο για την παροχή βοήθειας για την αποκατάσταση αυτής της ισορροπίας. Ένα αποξηραμένου σύκου σας δίνει 129mg καλίου και μόλις 2 mg νατρίου. Αυτό βοηθά στην πρόληψη της υπέρτασης.

 

Πλούσια σε αντιοξειδωτικά: Τα σύκα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Η μελέτη αναφέρει επίσης ότι τα αποξηραμένα σύκα έχουν ανώτερη ποιότητα των αντιοξειδωτικών, που ονομάζεται φαινόλες, σε σύγκριση με άλλα φρούτα που αποδίδουν αντιοξειδωτική ιδιότητα τους με τη βιταμίνη C και Ε.

 

Προλαμβάνουν τις καρδιακές παθήσεις: Τα υψηλά επίπεδα των αντιοξειδωτικών στον τομέα των αποξηραμένων σύκων βοηθούν στην εξάλειψη των ελεύθερων ριζών στο σώμα μας που μπορεί να βλάψει τα αιμοφόρα αγγεία και να οδηγήσει σε καρδιακή νόσο. Και, όπως αναφέρθηκε νωρίτερα αποτρέπουν την υπέρταση, έναν τεράστιο παράγοντα κινδύνου για την ανάπτυξη στεφανιαίας νόσου (CHD). Πλέον, υπάρχουν μερικές μελέτες που δείχνουν ότι τα αποξηραμένα σύκα βοηθούν στη μείωση των επιπέδων των τριγλυκεριδίων που συμβάλλουν σημαντικά στην καρδιακή νόσο.

 

Ενισχύουν τα οστά σας: Ένα αποξηραμένο σύκο σας δίνει 3% του ασβεστίου των ημερήσιων αναγκών ασβεστίου σας. Μαζί με άλλες τροφές πλούσιες σε ασβέστιο, μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της οστικής πυκνότητας και τη δύναμη.

 

Είναι πλούσια πηγή σιδήρου. Ένα αποξηραμένο σύκο μπορεί να σας δώσει το 2% των ημερήσιων αναγκών σιδήρου σας. Ο σίδηρος είναι ένα σημαντικό ορυκτό που φέρει αιμοσφαιρίνη σε όλο το σώμα σας.

 

Βελτιώνει την αναπαραγωγική υγεία: Σύμφωνα με την αρχαία λογοτεχνία, οι Έλληνες χρησιμοποιούσαν και σύκο ως φυσικό αφροδισιακό. Σύκα θεωρήθηκαν ως ιερό φρούτα και ήταν στενά συνδεδεμένα με τη γονιμότητα και την αγάπη. Επιστημονικά, τα σύκα βελτιώνουν τη γονιμότητα και τη λίμπιντο, επειδή είναι φορτωμένα με μέταλλα όπως ο ψευδάργυρος, το μαγγάνιο και μαγνήσιο, που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην τόνωση της αναπαραγωγικής υγείας.