Δευτέρα, 10 Δεκέμβριος 2018 22:01

Το μέλι και η θρεπτική του αξία

Το μέλι είναι γνωστό από την αρχαιότητα. Είναι πολύτιμο για τον άνθρωπο καθώς περιέχει πληθώρα θρεπτικών συστατικών αλλά έχει και κάποιες ιδιότητες οι οποίες του επιτρέπουν να αποκαλείται ως «φάρμακο».


Το μέλι αποτελείται κυρίως από υδατάνθρακες και πιο ειδικά από τους μονοσακχαρίτες φρουκτόζη και γλυκόζη. Επίσης είναι πλούσιο σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως: νάτριο, ασβέστιο, κάλιο, μαγνήσιο, φώσφορο. Ένα κουταλάκι του γλυκού μέλι αποδίδει 14 θερμίδες

Υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία μελιών με διαφορετική γεύση και χρώμα, ανάλογα με τη προέλευσή του. Το σκούρο μέλι περιέχει περισσότερα αντιοξειδωτικά από το πιο ανοιχτόχρωμο μέλι. Επίσης, το μέλι:

  • έχει αντιμικροβιακές, αντιικές και αντιπαρασιτικές ιδιότητες

  • είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά

  • έχει αντικαρκινική δράση και αντιμεταστατικές ιδιότητες

  • έχει αντιφλεγμονώδεις επιδράσεις

  • έχει ανοσοκατασταλτικές ιδιότητες

  • επιδρά θετικά στη στοματική υγιεινή

  • έχει θετική επίδραση στο γαστρεντερικό σύστημα

  • έχει καρδιοπροστατευτική δράση

  • βοηθάει στη φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών

  • βοηθάει στη καλύτερη απόδοση των αθλητών

Το μέλι είναι ένα τρόφιμο το οποίο μπορεί να καταναλωθεί μέσα στα ενδιάμεσα αλλά και στα κυρίως γεύματα. Ξεκινήστε τη μέρα σας με το πρωινό, βάζοντας 1 κ.γ. μέλι πάνω σε μία φέτα ψωμί ολικής ή καταναλώστε ένα κεσεδάκι γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά μαζί με δημητριακά και μέλι. Χρησιμοποιήστε το σαν dressing μέσα σε πράσινες σαλάτες ή ακόμα στο μαγείρεμα αλλά και στη παρασκευή γλυκών. Μπορείτε επίσης να το χρησιμοποιήσετε αντί για τη ζάχαρη στο τσάι αλλά και να διώξετε την επιθυμία σας για γλυκό, καταναλώνοντας ένα κουταλάκι του γλυκού οπότε το επιθυμείτε.

 

Σταυρούλα Σιατήρα Πτυχιούχος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος του ΤΕΙ Θεσσαλίας